از ما بخر

مشاغل خانگی چیست؟

وبلاگ

17 دی 1401 269 بازدید
از ما بخر

مشاغل خانگی چیست؟

یکی از انواع مدل‌های شغلی که در زمینه‌های مختلف می‌توانید آن را انجام دهید، فعالیت در خانه است. مشاغل خانگی انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به مهارت و تخصص خود به آن‌ها می‌پردازند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی را این‌گونه تعریف کرده است: «آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضا خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی هم‌جوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌گردد.

امروزه افراد زیادی را می‌بینیم که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به فعالیت‌های شغلی در خانه می‌پردازند. ثبت برند برای مشاغل خانگی می‌تواند به شناخته شدن بیشتر این مشاغل و داشتن بازار بزرگتری برای فروش محصولات کمک کند.

بسیاری از کارخانه‌های بزرگی که ما امروزه می‌شناسیم، ابتدا به عنوان مشاغل خانگی کار خود را شروع کرده‌اند. کارخانه بهروز یکی از مشهورترین کارخانه‌هایی‌ست که با تولید محصولات خانگی مانند: رب، ترشی و مربا و ارائه آن به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها کم کم کسب و کار خود را گسترش داد و در نهایت کارخانه «بهروز» را برای تولید این محصولات تاسیس کرد.پیدا کردن یک شغل مناسب دغدغه‌ای‌ست که بیشتر ما پس از تحصیل به آن دچار می‌شویم. این مسئله گاهی ما را مجبور می‌کند که شغل‌های مختلف و در بسیاری از موارد نامرتبط را امتحان کنیم. افراد باهوش همیشه به دنبال بهترین راهکارها هستند، در نتیجه با استفاده از ابزار‌های موجود، این دغدغه را به حداقل می‌رسانند. تغییر مدل‌های شغلی و ایجاد بازارهای بزرگ یکی از ابزار‌هایی‌ست که می‌توانید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

یکی از این مدل‌های شغلی، ایجاد مشاغل خانگی‌ست. فعالیتی که با کمترین امکانات و هزینه می‌تواند توسط عضو یا اعضای یک خانواده انجام شود. انجام این نوع فعالیت شغلی، مزایای فراوانی دارد که در چند سال اخیر، افراد بسیاری را به خود جذب کرده است؛ در نتیجه اگر می‌خواهید به این فضای رقابتی وارد شوید، پیش از هر چیز باید قواعد آن را یاد بگیرید. اولین قاعده برای وارد شدن به این مشاغل رقابت‌پذیر، ثبت برند مشاغل خانگی‌ست.

انواع مشاغل خانگی

با وجود داشتن مهارت و تخصص، برخی افراد امکان فعالیت در بیرون از منزل را ندارند. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام فعالیت شغلی برای این افراد، کسب درآمد در منزل است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از مشاغل خانگی لیستی از این مشاغل را ارائه داده است. این فعالیت‌ها شامل انواع مشاغل تولیدی و کسب و کار اینترنتی است. شاغلین کسب و کار‌های خانگی می‌توانند به روش‌های مختلفی فعالیت کنند:

انجام فعالیت به صورت کارمزدی برای کارفرمای خارج از محیط مسکونی

انجام فعالیت مستقل اعم از تامین مواد اولیه تا عرضه محصول به خارج از محیط مسکونی

انجام فعالیت به صورت تعاونی، اتحادیه یا مشارکت با بنگاه‌های بالادستی تامین‌کننده مواد اولیه و عرضه محصول آنان در بازار، ترجیحا به صورت کسب و کار خوشه‌ای

مراحل ثبت برند مشاغل خانگی
انواع روش‌های کسب درآمد در منزل، به تولید محصولات و خدماتی می‌پردازند که بازار فروش آن‌ها خارج از محل مسکونی است. در نتیجه برای معرفی محصولات خود لازم است، ثبت برند مشاغل خانگی را انجام دهید. ثبت برند و لوگو با توجه به نوع شغل شما متفاوت است؛ به عبارت دیگر برای ثبت برند مشاغل خانگی، ابتدا عنوان شغلی خود را مشخص نمایید.

ثبت برند مشاغل مختلف در دسته‌بندی تحت عنوان طبقات برند آمده است. در گام دوم پس از مشخص شدن طبقه برند مورد نظر باید مجوز مربوط به فعالیت شغلی خود اعم از جواز تاسیس یا پروانه کسب را دریافت کنید. در نهایت با ارائه سایر مدارک می‌توانید برند خود را ثبت نمایید. انتخاب آسان‌ترین راه به شما کمک می‌کند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف برسید، کارشناسان ما با انجام امور ثبتی به صورت آنلاین، سادگی یک ثبت بی‌دردسر را برای شما فراهم می‌کند.

مراحل ثبت برند برای مشاغل خانگی
ثبت برند مشاغل خانگی از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می شود. با تکمیل فرم های اظهارنامه از طریق این سامانه، برند خود را ثبت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند مشاغل خانگی

شخصیت حقوقی:
کپی تمامی مدارک شرکت

کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل

آگهی و روزنامه تاسیس شرکت و تغییرات آن

ارائه پروانه بهره برداری

در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت تجاری، ارائه کارت بازرگانی

نمونه برند طراحی شده در ابعاد 6 در 6

ارائه پروانه اشتغال به کار رییس هیئت مدیره یا مدیرعامل

شخصیت حقیقی:
کپی شناسنامه، کارت ملی و پروانه کسب

در صورت استفاده از حروف لاتین در علامت تجاری، ارائه کارت بازرگانی

نمونه برند طراحی شده در ابعاد 6 در 6

مزایای ثبت برند مشاغل خانگی
کسب و کار‌ خانگی بستر مناسبی برای فعالیت‌هایی‌ست که می‌تواند اعضای یک خانواده را با داشتن یک شغل واحد به درآمدزایی برساند. به علاوه بسیاری از هزینه‌های اضافی مانند هزینه تامین محل کار، تامین نیروی انسانی، رفت و آمد و غیره را حذف می‌کند. در نتیجه تمایل افراد به انجام مشاغل خانگی زیاد است. ثبت برند برای مشاغل خانگی عاملی است که می‌تواند کسب و کارهای خانگی را به بازارهای فروش معرفی و در نتیجه بازار بزرگتری را برای آن‌ها تعریف کند. از دیگر مزایای ثبت برند مشاغل خانگی جلوگیری از کپی‌برداری محصولات و همچنین استفاده از مزایای قانونی مانند تسهیلات است.

مجوز ثبت برند برای مشاغل خانگی

برای ثبت برند مشاغل خانگی در هر یک از طبقات برند لازم است، مجوز‌های مربوطه را کسب نمایید، جواز تاسیس یا پروانه کسب یکی از مدارکی‌ست که در ثبت برند برای مشاغل خانگی به آن نیاز دارید. همچنین برای شروع کسب و کار‌های خانگی، باید مجوز مشاغل خانگی را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایید.برای اخذ مجوز از این وزارتخانه با توجه به لیست مشاغل خانگی ارائه شده، شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید و در صورتی‌که شغل انتخابی شما در لیست مشاغل خانگی وجود نداشت، می‌توانید درخواست خود را مبنی بر شغل مورد نظر به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهید.

نکات ثبت برند برای مشاغل خانگی
متقاضی مشاغل خانگی باید از تخصص و مهارت کافی برای انجام کار مورد نظر برخوردار باشد.

افرادی که به عنوان تحت پوشش فعالیت می‌کنند، می‌توانند با داشتن شرایط لازم از پشتیبان استفاده کنند. پشتیبان‌ها می‌توانند شخص حقوقی باشند.

افراد شاغل نمی‌توانند در زمینه مشاغل خانگی مجوز بگیرند.

در صورتی‌که هر یک از اعضای خانواده بخواهند، به یکی از انواع مشاغل خانگی مشغول باشند، باید با رضایت سرپرست خانوار باشد.

ثبت برند مشاغل خانگی، بهترین انتخاب
کسب درآمد در منزل بهترین روشی‌ست که می‌توانید با حذف هزینه‌های اضافی از طریق آن به درآمد برسید. به علاوه در کنار اعضای خانواده خود یک کار مشترک انجام دهید. هر یک از اعضای خانواده با داشتن تخصص و مهارت، قسمتی از کار را به عهده می‌گیرند. بهترین نوع کسب و کار در کنار فعالیت تولیدی، کسب و کار اینترنتی‌ست که در مدت اخیر از بازارکار خوبی برخوردار است. برای انجام تمامی این فعالیت‌ها، شرط اول اطمینان خاطر از سوء‌استفاده‌های احتمالی مانند سرقت طرح یا محصول است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.